Blaasontsteking

Tijdens de zwangerschap geeft een blaasontsteking vaak niet de typische klachten zoals een branderig gevoel tijdens of na het plassen en vaak plassen (dit moet je toch al!). In de zwangerschap uit een blaasontsteking zich vooral als een zeurende buikpijn voornamelijk onderin de buik of harde buiken. Wanneer je deze klachten hebt, meldt dit dan aan ons. We zullen de klachten met je doorspreken en indien nodig je urine laten controleren bij de huisarts en je gericht advies geven. Als je een blaasontsteking hebt, krijg je een antibioticakuur door de huisarts voorgeschreven. Vraag altijd even aan de apotheker of je deze medicijnen mag gebruiken in de zwangerschap. Drink extra veel water en gebruik veel producten waar Vitamine C in zit (kiwi, sinaasappel(sap), cranberrysap, grapefruit(sap). Dit verlaagt de zuurgraad in je blaas waardoor de bacteriën sneller dood gaan. Maak de antibioticakuur altijd af en laat daarna je urine controleren om te kijken of de blaasontsteking echt over is. Dit alles is belangrijk omdat een blaasontsteking voortijdige weeën kan geven. Als je denkt dat het bovenstaande op jou van toepassing is, neem dan altijd even contact op met ons.

blaas ontsteking blaasontsteking klachten pijn urine branderig zeurend